regenseizoen is begonnen!

12 juli 2017 - Montezuma Beach, Costa Rica

eerder dan verwacht is hier in Montezuma ( pacific) het regenseizoen begonnen. Verwachtingen volgens locals is dat dit nu wel de komende tijd gaat aanhouden, dus hebben we gisteravond laat a la minute ons plan bijgesteld. ( zo fijn als je nergens reserveringen of verplichtingen hebt!)

we pakken zometeen de powerboot naar Jaco en gaan dan in een keer door naar de oostkust waar het weer nog enigszins goed is. We hadden al een bus ticket geboekt staan voor 25 september naar bocas del toro ( panama), maar die gaan we nu al inwisselen. Van daaruit gaan we via Workaway een leuke bestemming in Zuid Amerika zoeken, waar we langere tijd kunnen verblijven en niet zoveel kosten hebben als in Costa Rica.

ik kan Costa Rica nu vergelijken met de Efteling....voordat je erheen gaat ,ben je al een fortuin kwijt en verblijven daar is nog erger qua financiën.Wel een fantastisch land qua natuur, maar net als de Efteling overprijsd en te toeristisch geworden. Zelfs Daphne is een beetje geschrokken van de verandering die hier heeft plaats gevonden in de toeristen industrie.  We zijn er ook achter gekomen dat mensen hier toch ( misschien onbewust) een dubbele agenda er op nahouden en dat je dingen die op je pad komen hier net zo moet benaderen als op Marktplaats : " als het te goed is om waar te zijn, dan moet je het ook niet geloven".

als voorbeeld kan ik hier in geven dat we heel blij waren met het voorstel van Helena om gratis hier te verblijven in Montezuma en op het huis te passen...klonk ideaal, maar in werkelijkheid zit je in een gigantisch regenlandschap voor 1,5 maand waar zelfs de locals voor wegtrekken.

wordt vervolgd!

het is nu 13.00 in de middag en we zijn zojuist ingestapt (punta arenas ) in een luxe touring bus  met airco en wifi richting san jose. De prijzen zijn hier echt raar...boodschappen betaal je mega veel voor, maar met zijn tweeën in luxe reizen naar San Jose doe je voor nog geen tien euro!

de reden dat we toch maar de bus vanaf montezuma hebben genomen, is dat het weer te onstuimig was om met de powerboat te willen gaan. En eigenlijk gaat het behoorlijk snel vandaag, met een beetje geluk zitten we vanavond in puerto viejo.

we gaan waarschijnlijk toch zo snel mogelijk richting Colombia...schijnt de mooiste plek op dit moment te zijn voor back packers en de prijzen zijn heeel laag. Hoor net van daphne dat een uurtje in de bus omgerekend 80 cent kost...., en dat het vervoer best aangenaam is. Mwah...daar kan ik wel aan wennen haha.