vanaf Cali naar Cartagena

1 augustus 2017 - Cali, Colombia

Gisteravond lang alle blogs afgespeurd naar info over de westkust van Colombia....schijnt er prachtig te zijn, maar is het het ook waard? Galapagos hadden we al afgezegd....kostte alleen al 1200 dollar om er te komen en dan heb je een binnenlandse vlucht vanaf Quito!!!!

het was een droom van mij toen ik een jongetje was van 10 , om de Galapagos eilanden te bezoeken. Nu ik 45 ben, zie je dat de tijd deze plek heeft omgevormd tot een money making machine en daar willen wij ons niet voor lenen. Dan maar de westkust van Colombia....maar daar hebben ze ook de toeristenindustrie ontdekt. luxueuze ecolodges voor 200 dollar per nacht of bij een hostel van locals boeken voor 50 dollar per nacht. Daarnaast de waarschuwingen die gegeven worden omtrent overvallen in hotels in die regio, deed ons besluiten om door te vliegen naar de redelijk veilige noordkust. Eerst Cartagena voor paar daagjes....te duur, maar zeer de moeite waard om even te blijven. Hostel in oude centrum geboekt, aangezien we geen zin hebben om ver te lopen. Daardoor wel wat duurder, maar we gaan toch snel door richting Santa Marta en daarna naar Palomino. Daphne heeft alweer een adresje met paarden gevonden in die buurt om te werken....gaan we eerst even langs om te verkennen. Mocht het wat zijn, kunnen we altijd nog ja zeggen !

Zojuist door douane gegaan bij Cali.

Grappig voorval...ik werd gefouilleerd door een dame en die ging grondig te werk ! Ik zei tegen Daphne " mag ik nog een keer?", maar het leven van een verloofde man is gebonden aan regels hehe. Ook frappant...op elk vliegveld schijnen ze verschillende regels er op na te houden. Nu moest Daphne haar aansteker inleveren....ik zou zeggen: " mooi moment om te stoppen met roken!" .....

Cali is mij niet tegengevallen....wijkje waar wij zaten was soort Soho, overal leuke restaurantjes en barretjes , kleine straatjes en gezellige nette huisjes. Alleen niet naar de grote weg toelopen, in het wijkje blijven was het credo. Een amerikaan die wij tegenkwamen, was helemaal lyrisch over bepaalde plekken ( amazing, must see, really fantastic)....wij zijn denk ik verwende europeanen, want dat parkje met die twee bomen en die andere rare wijk met hier en daar restaurantjes , was niet de moeite waard om te bezoeken. Daphne en ik zijn er achtergekomen dat wij geen stadspersonen zijn...behalve als die tegen het strand aanligt en veel parken en natuur heeft. ( zoals den haag). Daarom zo snel mogelijk naar Palomino...here we come :)

1. Ernestiene:
    2 augustus 2017
    Omlaag omlaag omlaag omlaag...is een liedje dat Viv wel eens zingt van een of vage rapper. Daar moest ik aan denken toen ik jullie reisroute zag en jullie heel dichtbij Brazilië zijn. Als het niet te duur is zoals Galapagos (schijnt overigens iedere cent waard te zijn en een van de hotspots op natuurgebied) kunnen jullie overwegen om die richting op te gaan. Vandaag is het precies een maand geleden dat jullie het vliegtuig instapten. Nog maar heel kort onderweg en dan al zoveel gedaan! Ik geniet op afstand van jullie digitale verhalen. Kus zus