Cali

30 juli 2017 - Cali, Colombia

reizen per vliegtuig vanuit Pasto was niet te doen, er gingen alleen vluchten via Avianca en dat is de duurste aanbieder. Plan was dus om met de bus naar Cali te gaan....een ritje van (wat wij dachten) 8 uur. Vanuit ons hostel een taxi genomen ( 4500 pesos) naar de terminal en daar aangekomen probeerde ik mijzelf wegwijs te maken uit alle loketten die er stonden, terwijl Daphne op de bagage lette. Opdringerige loketmedewerkers hingen uit hun raampje te schreeuwen naar mij....ik dacht : " laat ik gewoon eens kijken wat ze zeggen als ik Cali roep"...natuurlijk zeggen ze YES YES YES, maar toen zag ik op de foto dat het kleine busjes waren, waar je de hoofdprijs voor betaald. Daarnaast zit en deze busjes niet comfortabel voor zo'n lange rit, dus ik liep even terug naar Daphne om te melden dat ik nog verder ging kijken. Zag toen een bewaker en vroeg aan hem waar ik moest wezen...hij liep helemaal mee en vroeg zelfs aan de loketmedewerker hoeveel het moest kosten !

de timing kon niet beter zijn....kaartjes kocht ik om half tien en de bus vertrok om half tien....RENNEN!!!!....gelukkig is half tien in Colombia een kwartiertje later :)

de rit door de Andes naar Cali was niet echt geweldig...5 uur lang berghellingen achter elkaar sloopt je wel een beetje, rond 2 uur stop je even om wat te eten bij een wegrestaurant , en daarna vervolg je de route over een wat meer relaxte weg. De 8 uur's rit bleek iets langer dan gepland....we kwamen pas rond half 9  aan in Cali. Taxi gepakt vanaf terminal naar binnenstad ( 7000 pesos) en daar zitten we nu in hostel Kingbird. Netjes, leuke sfeer, alleen klein nadeel : alleen dorms :(

voor 1 avondje geen probleem, maar aangezien wij met zijn tweeën zijn, kunnen we beter een privé kamer nemen en beetje afdingen.

Schijnt dat Cali prachtig is, dus hier blijven we wellicht nog wel even .....( waar hebben we dat eerder gehoord haha)

wordt vervolgd

1. Ernestiene:
    31 juli 2017
    Zitten jullie gewoon in Colombia! Nog geen maand onderweg en al vier landen gezien. Echte wereldtravelers waarbij jullie competentie Flexibiliteit flink op de proef wordt gesteld. 3 op reis kan jullie rapportage zo overnemen. Heerlijk dat gescharrel door Midden Amerika op zoek naar jullie favoriete plek. Niet te nat, niet te koud, niet te duur, en vooral waar jullie een goed gevoel bij hebben. Misschien blijkt home sweet home toch Nederland te zijn? Of als je dan toch Spaans wilt spreken, kunnen jullie Midden Spanje overwegen. Cale bijvoorbeeld, dan zit je ook nog eens aan de kust. Niet te nat, niet te koud, niet te duur en prachtig. Ook goed aan te vliegen voor je zus die overigens overweegt om daar mettertijd een second home te zoeken om te overwinteren op haar oude dag. Een ander voordeel is dat je voor een paar tientjes vanuit Alicante naar Nederland vliegt zodat er geen familiediners gemist hoeven worden. Volgen we elkaar toch weer zoals we al meer dan 30 jaar doen. Kus zus
  2. Jeroen en Daphne:
    31 juli 2017
    het gehop van land naar land zijn we een beetje zat hoor! Dus colombia schijnt prachtig te zijn en zitten nu in een stad die veel te bieden heeft aan leuke barretjes , restaurants en om te dansen. Strand verlangen we ook naar, maar zitten hier dicht bij de westkust ( atlantische kant). Gelukkig is het weer hier veel warmer en kunnen de korte broeken weer aan.